К огато Jaguar показа своя нов прототип Type 00, компанията предизвика доста противоположни реакции. Някои от хората много харесаха предложението ѝ, други сметнаха, че това е краят на легендарното име.
Разбира се, самата компания е уверена в успеха, иначе нямаше да ни покаже колата. В интервю за TopGear, управляващият директор на Jaguar Роудън Глоувър казва, че и клиентите са поискали същото.
„Правихме много задълбочени проучвания. Говорихме с около 1000 потенциални клиенти във Великобритания, Северна Америка, Европа и Китай. Говорихме с всеки от тях детайлно за бранда ни. Показахме им моделите. Използвахме и съвместен анализ, който ни показа колко реално са готови за платят за продукта“, казва Глоувър.
Той допълва, че потенциалните клиенти са видели екстериора и интериора на автомобила, а след това с тях е говорено и за техническите му характеристики. Всичко това преди да бъде показан на света. „Това ни даде увереност в предложението, защото е голяма промяна от това, което сме правили досега и трябва да си струва цената от 120 000 лири. Слагаме го и в контекста на конкуренцията. Някои хора веднага искат да го поръчат, а други – не е за тях“, казва Глоувър.
„Клиентите ни казаха, че трябва да променим бранда и цялото изживяване на собствениците“, коментира още той. И допълва, че това е довело до мащабната промяна в цялата философия на марката.
Jaguar вече няма да прави масови автомобили. Вместо това ще се насочи към по-малко бройки, на висока цена с по-голяма печалба. Този подход е позволил на екипа да е още по-смел и дързък с идеите и то не само за колите.
„Много електрически коли в момента изглеждат доста еднакво. Заради аеродинамичните изисквания те приличат на калъп сапун. Това са коли без емоционален резонанс и ние направихме противоотровата“, смята Глоувър.
Jaguar ще промени всичко. Шоурумите ще се променят и ще представят колите по нов, по-красив начин. За купувачите ще има качествени храни и напитки, възможност да обсъждат съвместни проекти и персонализация.
А за собствените ще са достъпни специални подкастове и истории от екипа, инженерите. Ще могат да виждат компанията отвътре и да се чувстват като вътрешни хора, част от общност.
Обслужването и поддръжката също ще са нов тип. Автомобилът сам ще се грижи за себе си и ще уведомява компанията от какво се нуждае. Съответно тя ще подготвя всичко за отвеждането ѝ до сервиза. А собственикът ще получи на посочено от него място заместващ автомобил, който ще е същият като неговия, а не просто какво е свободно в момента.
Компанията ще предложи и още глезотии за собствениците, за да оправдае високата цена на колите, които ще предложи. Тя е уверена, че това ще върне интереса на заможните клиенти и те ще си купят новите ѝ модели.